جایگاه شما !

دستگاه اتصال به اینترنت پرسرعت توسط بلوتوث ( 100% اورجینال )

بلوتوث مودم
در هر کجای ایران که باشید اینترنت پرسرعت در جیب شماست !
حتما برایتان پیش آمده که به دلیل نیاز به اینترنت مسافرتتان را لغو کنید .
اگر می خواهید در همه جای ایران روی لپ تاپ خود اینترنت داشته باشید حتما این بلوتوث مودم مشکل شما را حل خواهد کرد .
قیمت فقط : 19500 تومان خرید پستی اطلاعات بیشتر

آموزش تولید برنامه‌های پرفروش تلفن همراه

تولید و ساخت نرم افزار برای تبلت ها و گوشی ها و کلیه کجت های همراه در خارج از ایران یکی از شغل های پردرآمد محسوب می شود ولی متاسفانه در داخل ایران به دلیل رعایت نکردن بعضی از معیارها این کار کمی دشوار شده است اما راه کارهایی هست که می شود در داخل ایران هم نرم افزارهایی تولید کرد و به فروش رساند . در اینجا ما 10 راه برای تولید نرم افزار هایی با کیفیت و کارایی بیشتر رو به شما آموزش می دهیم تا بتوانید نرم افزارهای پرطرفدار و البته پرفروش به بازار ارائه بدهید . با ما در ادامه همراه باشید .

نرم افزار موبایل پرفروش

۱- بازار را بررسی و تحلیل کنید

درست مانند هر کسب و کار دیگری، موفقیت شما در گروی درک صحیح و تحلیل درست از بازار نهفته است. اپ استور و گوگل پلی مهم‌ترین بازارهای نرم‌افزاری هستند که در این زمینه در پیش روی دارید. بهترین راه برای درک اپ‌استور اپل, نگاه کردن به فهرست‌های پرفروش‌ترین و برترین برنامه‌های رایگان، برترین برنامه‌های در حال رشد و… است. اپل قادر به ارائه‌ی چنین فهرست‌هایی در هر یک از دسته‌بندی‌های مورد علاقه شما است.

بهتر است این آمار و ارقام را به طور مرتب بررسی نمایید و موارد مهم را در دفترچه یادداشتتان بنویسید. انجام چنین کاری در دراز مدت شما را از برنامه‌های موفق، طرح‌های محبوب و بازاریابی پیرامون مدل‌های گوناگون قیمتی آگاه می‌سازد. علی‌رغم اینکه انجام این کار دشوار به نظر می‌رسد، انجام این تحقیقات بسیار ساده بوده و هزینه‌ی خاصی در پی ندارد؛ از این گذشته کاری جذاب و مفرح نیز خواهد بود.

۲- سازگاری ایده‌های نو با برنامه‌های موفق

از کجا می‌دانید برنامه‌ی شما مورد توجه بازار قرار می‌گیرد؟ بهتر است برای چنین کاری به جدول برترین برنامه‌ها نگاهی بیندازید. آیا برنامه‌هایی نظیر آنچه که شما قصد تولیدش را دارید، در آنجا فهرست شده است؟ اگر بله، این پتانسیل وجود دارد که برنامه‌ای موفق داشته باشید و اگر این طور نیست، باز هم به نگاه کردن ادامه دهید. به همین سادگی.

۳- تجربه‌ی کاربر در برنامه خود را طراحی کنید

حال زمان آن فرارسیده تا تجربیات خود را به ماهیتی قابل لمس تبدیل کنید. برای تبدیل درست ایده‌ها، موریتا پیشنهاد می‌کند تا آن را بر روی کاغذ بکشید. گرچه ممکن است برخی ترجیح دهند از ابزارهای دیجیتال نظیر برنامه فتوشاپ یا Draft استفاده کنند. هر روشی که با آن راحت‌تر هستید را برگزینید. این روش بهترین راه برای ارائه جزئیات مربوطه به برنامه نویسان است.

۴- به عنوان یک توسعه‌دهنده ثبت نام کنید

پس از طراحی‌های اولیه زمان آن می‌رسد که پلتفرم مورد نظر خود را انتخاب کرده و به عنوان یک توسعه‌دهنده در آن عضو شوید. از کلمه «توسعه‌دهنده» نهراسید؛ این کلمه به معنی برنامه‌نویس نیست! در واقع توسعه‌دهنده به کسی گویند که برنامه‌ای را تولید یا منتشر می‌کند.

برای تهیه نخستین برنامه کاربردیتان، موریتا قویا پیشنهاد می‌کند که برای بستر iOS اپل برنامه تهیه کنید و از نزدیک شدن به اندروید یا بلک‌بری دوری جویید. چرا که سود حاصل از برنامه نویسی برای پلتفرم اپل به مراتب بالاتر از سایر محیط‌هاست.

۵- برنامه‌نویسان توانمند را به کار گیرید

پیدا کردن و به خدمت گرفتن نخستین برنامه‌نویس، کاری دشوار و گاه زمان‌بر است، اما بکوشید این زمان را با دقت صرف نمایید. یافتن افراد توانمند شما را از تأخیرهای ناخواسته در حین کار دور کرده و روند توسعه برنامه را تسریع می‌نماید و به مراتب از هزینه‌ها خواهد کاست. بهتر است همیشه به دنبال افراد با استعداد جدید باشید و آن‌ها را در گروه خود جای دهید. بدین ترتیب آموختن نحوه‌ی ارزیابی صحیح، دقیق و به موقع برنامه‌نویسان موضوعی کلیدی است که باید آن را بیاموزید.

نخستین گام در این میان ارسال آگهی استخدام به جایی درست مانند وب سایت‌های استخدامی است. حتی ممکن است با برنامه‌نویسانی سر و کار پیدا کنید که در خارج از کشور سکونت دارند به همین خاطر تهیه برنامه‌ای نظیر اسکایپ یکی از ضروریات مورد نیاز خواهد بود.

در طول روند مصاحبه شغلی و انتخاب کاندیداهای مناسب، به نحوه‌ی معرفی از سوی افراد توجه کنید. آیا آن‌ها زیاد از اصطلاحات تخصصی استفاده می‌کنند؟ آیا آن‌ها به زبان مادری یا زبانی که می‌شناسید صحبت می‌کنند؟ آیا در پاسخگویی محکم هستند؟ لحن صحبت آن‌ها چگونه است؟

اگر هرگونه نگرانی یا مسئله‌ای در هر یک از آن‌ها مشاهده کردید، بهتر است وی را خط زده و به فرد دیگری بپردازید. اما اگر نحوه‌ی تعامل و برقراری ارتباط خوبی با آن‌ها داشتید، بهتر است به مرحله‌ی بعدی صحبت بروید.

۶- امضای قرارداد محرمانگی، در میان گذاشتن ایده‌ها و بهره از برنامه نویسان

باید از ایده‌ها، کدهای منبع و کلیه محتوای مربوط به مالکیت معنوی خود محافظت کنید، به همین خاطر قراردادی پیرامون محرمانگی اطلاعات شرکت تهیه نموده و آن را به امضای برنامه‌نویسان برسانید و پیش از شروع به کار تضمین‌های لازم را از آن‌ها گرفته و شرایط موجود را توضیح دهید.

در روند تعیین قیمت‌ها، بهتر است رویکرد منسجمی برای ارائه برنامه و زمان‌بندی تهیه بخش‌های گوناگون آن داشته باشید. توصیه می‌کنیم برنامه را به بخش‌های گوناگون بشکنید و هر مرحله را در زمان مشخص طلب کنید و از سوی دیگر روندهای سرکشی را تعریف کرده و در این فواصل وضعیت اجرایی کار را پیگیری نمایید.

۷- شروع کد نویسی

به جای آنکه بدون آمادگی در روند تمام عیار برنامه نویسی شیرجه بزنید، موریتا توصیه می‌کند تا به تدریج میزان کار برنامه‌نویسان را افزایش دهیم. یعنی در ابتدا کار را با وظایف کوچک آغاز کرده و کم‌کم بر میزان سختی یا حجم آن بیفزاییم. از سوی دیگر لازم است تا توانمندی‌های گرافیکی، سرعت اجرا و پویایی در کل کار را بسنجید. علاوه بر این اگر آن‌ها در خارج از شرکت هستند نوع ارتباطشان نیز باید مورد بررسی قرار گیرد.

در ادامه نظر شما را به مراحل سه‌گانه کد نویسی جلب می‌نماییم:

  • آیکون برنامه: از برنامه‌نویسان بخواهید آیکون برنامه شما را ایجاد و ارائه نمایند. احتمالاً ایده‌های گوناگونی برای آیکون برنامه خود در سر دارید. پس چه بهتر که این ایده‌ها را به آن‌ها منتقل کرده و در نهایت یک آیکون ۵۱۲ در ۵۱۲ از ایشان تحویل بگیرید.
  • متن آزمایشی: از برنامه‌نویسان بخواهید متن آزمایشی یا همان «سلام جهان!» را آماده و در برنامه جای دهند. در این مرحله یک صفحه ساده با متن نمونه خواهید داشت، که تهیه آن برای برنامه‌نویسان حرفه‌ای چیزی در حدود ۱۰ دقیقه زمان می‌برد. توجه داشته باشید که در این مرحله هدف آزمودن توانایی‌های فرد نیست، بلکه ملاحظه‌ی نحوه‌ی ارائه برنامه آزمایشی از سوی وی است. این برنامه می‌بایست حاوی آیکون نیز باشد تا نحوه‌ی کارکرد آن در گوشی ملموس‌ گردد.
  • ارائه برنامه: زمانی که برنامه‌نویسان آماده‌ی نمایش نسخه آزمایشی شد، می‌بایست بتواند نسخه‌ای از برنامه را ارائه کند که بدون نیاز به انتشار در اپ‌استور بتوان آن را مستقیماً بر روی گوشی نصب و اجرا نمود. سپس باید آن را بر روی گوشی شما نصب و آماده اجرا نماید.

۸- آزمایش برنامه

زمانی که برای آزمایش برنامه صرف می‌کنید بسیار مهم است چرا که روند استفاده‌ی کاربر نهایی از برنامه را به چشم خواهید دید. ممکن است کاربران سوالاتی در ذهن داشته باشند، سوالاتی که به ذهن شمای توسعه دهنده خطور نمی‌کند. این موارد نیز بسیار مهم و حائز اهمیت است.

طرح‌های اولیه‌ی تهیه برنامه را کنار بگذارید و بکوشید تمامی جانب کار را به خوبی بسنجید. هرگز تصور نکنید ممکن است بخشی از برنامه به دلیل آنکه قبلاً خوب کار می‌کرده از آزمایش مبرا است. باید تمامی بخش‌های برنامه را همیشه کنترل و بررسی نمایید؛ به خصوص پیش از انتشار نهایی محصول.

نباید روند آزمایش برنامه تنها به شما محدود شود. ممکن است این برنامه تنها برای شما قابل فهم باشد اما برای سایرین چنین نباشد. از هر کسی که می‌شناسید کمک بگیرید تا برنامه‌ای خوب داشته باشید. هیچ محدودیتی در این بین وجود ندارد؛ از خواهر زاده ۱۲ ساله‌تان گرفته تا مادربزرگ ۷۵ ساله!

۹- برنامه‌ی خود را منتشر کنید

در این مرحله که آزمایش برنامه توسط شما و دوستانتان موفقیت آمیز بود باید پیشنهادات و انتقادات مربوطه را در نظر گرفته و در برنامه اعمال نمایید. پس از آن زمان ارسال برنامه به اپ استور و مارکت‌های مشابه است. شاید بهتر باشد از برنامه‌نویسان بخواهید شما را در انتشار نخستین برنامه در اپ استور کمک کنند. با این حال نباید اطلاعات مربوط به حساب کاربری (توسعه دهنده) خود را در اختیار کسی قرار دهید.

اپل با توجه به اینکه برنامه از سوی یک موجودیت حقیقی یا حقوقی ارسال شده برنامه را بررسی کرده و جواب تأیید یا رد آن را ارسال می‌کند. این مرحله برای افراد حقیقی بین ۳ تا ۷ روز و برای شرکت‌ها و افراد حقوقی بین ۷ تا ۱۰ روز متغیر خواهد بود.

۱۰- برای برنامه خود بازاریابی کنید

اپ استور مملو از برنامه‌های عالی و کاربردی است، پس برای کسب موفقیت نیاز به تبلیغات و بازاریابی برای برنامه‌تان دارید. برای بازاریابی موفق، لازم است تا به چندین حوزه توجه ویژه‌ای داشته باشید. در واقع ابزارهای اولیه‌‌ای که برای موفقیت برنامه‌تان در اختیار دارید همانا فرصت بازاریابی برای آن است.

کار شما از طراحی آیکون برنامه تا انتها و انتشار آن همگی به بازاریابی صحیح بستگی دارد. علاوه بر بازاریابی، برنامه را می‌بایست با توجه به نیاز مخاطبان و تحرکات رقبا همیشه به روز نگه داشته و تغییرات سازنده‌ای در آن اعمال نمود.

آموزش تولید برنامه‌های پرفروش تلفن همراه5.00/5 (100.00%) 1 vote
11 مرداد 92

نظر شما درباره آموزش تولید برنامه‌های پرفروش تلفن همراه

موضوعات اصلی
آهنگ پیشواز ایرانسل
آوای انتظار همراه اول
راینواز رایتل
قیمت روز گوشی موبایل
قیمت روز انواع تبلت

جدید ترین ها

محبوب ترین ها

با عضویت در خبرنامه موبایل اسکای آخرین مطالب سایت را براحتی در ایمیلتان دریافت نمایید
قدم اول : ایمیلت رو این پایین ثبت کن
قدم دوم : واست ایمیل فرستادم حتما تایید کن